嶋津武仁 全作品
Takehito SHIMAZU all composition list(until 2011.08.08)
*...under the construction
タイトル |
Title (English) |
Titel (Deutsch) |
作曲年 Date of Work |
出版社 Publisher |
* Sound & Video |
|
2011.06.07 |
|
|
||
|
2011.04.20 |
|
Video |
||
|
Venetianisches Gondellied für Orchestra (Orig:Mendelssohn) |
2010.12.20 |
|
MIDI sample |
|
2本のファゴットのための「アラベスク」 |
Arabesque for 2 Bassoons |
|
2010.11.07 |
||
Arabesque for Japanese traditional Dance (for Shino-bue and Flute) |
|
|
|
Live rec. |
|
パフォーマンス「石」のための音楽2010(ライブ・コンピュータ) |
Music for Performing Arts 'Stone' 2010 |
|
2010.10.10 |
|
|
|
2010.01.30 |
|
|
||
インスタレーション「石との対話」(ライブ・コンピュータ) |
Communication with Stones (installation)..live Computer |
|
2009.11.23 |
|
|
|
2009.10.14 |
|
Live rec. |
||
|
2009.01.25. |
|
MIDI Sound NEW! |
||
2009.04.01. |
|
MIDI sound |
|||
石の息(電子音楽) |
Stone Breath (electronic music) for Folkmar Hein |
|
2009.01.14 |
|
Original Sound NEW! |
|
2008.10.04 |
|
|
||
|
2008.08.08 |
|
|
||
"Rakka", Falling Flowers for Japanese Dance for solo Doublebase |
|
2007. 10.01 |
|
Rec) |
|
|
2007.08.31 |
|
NHK FM |
||
|
2007.08.01 |
|
|
||
|
2006.10.01 |
|
|
||
|
2006.09.01 |
|
|
||
|
2006.07.09 |
|
|
||
2人のヴィブラフォン奏者のための「星巡り II」 |
Roaming Stars II for 2 Vibraphone Players |
|
2005.10.01 |
|
|
弦楽のための「静かな夜に」 |
In a silent night for String Orchestra |
|
2005.09.01 |
|
|
Adagio for String Orchestra |
|
2004.12.11 |
|
Ensemble Fukushima (Video) NEW! |
|
|
2004.08.21 |
|
NEW! |
||
モダンダンス「マイ・チェーホフ」の為の音楽(電子音楽) |
Music for Modern dance "My Chekhov" |
|
2004.08.16 |
|
|
金管アンサンブルのための「アベ・マリア」(原曲:カッチーニ作曲) |
Ave Maria for Blass Ensemble (org. composed by Guilio Caccini) |
|
2004.07.25 |
|
|
二人の三味線奏者のための「みちづれ」 |
"Michi-Zure", A Journy accompanied for 2 Sangen-Players |
|
2004.05.23 |
|
|
児童合唱とチェロ、ピアノのための《幼き命への墓碑名》「MAMA」、「いのり」 |
Epitaph for little chirdren for children Chorus, Cello and Piano |
|
2003.12.20 |
|
Video NEW! |
|
2003.12.14 |
|
Video |
||
逝く春 〜バイオリンソロの為に |
A spring passed away for Violin solo |
|
2003.12.11 |
|
Vn:F.Kai 甲斐史子 |
モダンダンスのための音楽「緑~それは命」(電子音楽) |
Green -it's life for modern dance |
|
2003.11.04 |
|
|
いい加減な対角線 II 2003 ~日本舞踊と13絃、17絃箏とフルート、コンピュータそして… の間に描く |
"Fuzzy Diagonals II 2003" ... drawn between Japanese Dance, 13-gen Koto, 17-gen Koto, Flute and computer |
|
2003.03.08 |
|
|
ピアノ・ソロ曲「過ぎし日の思い出」 |
reminiscent of days gone by for Piano solo |
|
2003.01.08 |
|
|
3人のチェロのための「バッハナーレ」 |
Bachnale for 3 Cellists |
|
2003.01.18 |
|
|
風の祭 ---日本舞踊と17絃ソロの為に |
|
Die Feier des Windes für Japanische traditionelle Tanz und 17-seiten Koto |
2002.09.25 |
|
|
舞踊音楽「太陽風」(電子音楽) |
Solar Winds---Music for Modern dance |
|
2002.08.15 |
|
|
舞踊音楽「波」2001(電子音楽) |
NAMI 2001--- music for modern dance |
|
2001.09 |
|
|
松平頼暁氏の古希に捧げる《 Sixty seconds for YRAK 》 |
Sixty seconds for YRAK for a Double-Bassist |
|
2001.08.12 |
|
|
いい加減な対角線 II |
Fuzzy Diagonals II |
|
2001.02 |
|
|
コンピュータ音楽「零度の思考」 |
A Thought at Zero degree for Japanese Dance |
|
2001.02 |
|
Original Sound |
「零度の思考 II」クラリネット・ソロのために |
A Thought at 0。for Clarinet solo |
|
2001.02 |
|
|
コンピュータ音楽「ダンスフェスティバル2000のための音楽」 |
Music for Dance festival 2000 |
|
2000.08.11 |
|
|
「土の迷宮B」13絃奏者と17絃奏者の為に(池田満寿夫の同名の作品のイメージから) |
"Ceramic Labyrinth B" for a 13-gen and a 17-gen Koto Players |
|
2000.04 |
|
|
『狂気の構造』2人のピアニストの為に |
Mad Structures for 2 pianists |
|
2000.01 |
|
|
ラ・フォリア III ー狂気のなかへー(フルート、クラリネット、バイオリン、チェロ、各奏者のために) |
La Follia III into a madness |
|
1999.03.17 |
|
|
Music for Blass Quintet |
Musik für Blechquintett, aus dem letzten Stück "schöne Himmelsbläue" von M.Ikeda |
1999.03.01 |
|
|
|
「ラ フォリア ニュー」(狂気の形式)(電子音楽) |
"La Follia NEW" ~a form of madness |
|
1998.08.31 |
|
Original Sound |
LAUGHCRY für ein Becken-Spieler, Tonband und Live elektronic |
1998.08.21 |
|
Cymb:Ueno 上野信一 |
||
「ラ フォリア II」(狂気への誘い)フルート奏者と電子音響 |
La Follia II |
La Follia II |
1998.04.20 |
|
Fl:Camilla Hoitenga |
Music for four Horns and Tuba |
1997.12.10 |
|
|
||
ラ フォリア(狂気の形式)(電子音楽) |
La Follia -a form of madness ( Electronic Music) |
La Follia |
1997.08.15 |
|
Original Sound |
箏の絵本「さあらの1日」 |
A day with my Saarah A Sketch Book for 13-gen Koto |
Ein Tag mit Saarah |
1997.06.30 |
|
|
『音楽絵本《天使の1日》』 |
A Music Sketchbook "A Day of an Engel" |
|
1997.06.30 |
|
|
夢のまた夢 II ー13絃箏のための音楽 |
A Dream after Dreams II for 13-gen Koto |
|
1997.01.23 |
|
13-gen: T.Kawahara |
夢のまた夢 —《舞踏幻視》のための音楽(電子音楽) |
A Dream after Dreams or Butoh Gen-Shi |
|
1996.09.08 |
|
|
福島国体(冬、スキー)の集団演技の為の音楽、 |
Music for Koku-Tai |
Musik für Kokutai |
1996.02. |
|
|
「レクイエム II」サクッス奏者とライブ・コンピュータのために |
"Requiem II" for a Saxphonist, Tape and live Computer |
Requiem II für ein Saxphonist,Tonband |
1995.09. |
|
A.Sax: |
ストーン・サークル 〜石の音響彫刻と打楽器奏者、三味線奏者とコンピュータ制御によるVP1の為に |
"Stone Circle" for Sound sculptures, percussionist, 3-gen player and VP1 controlled by a computer |
|
1994.11. |
|
|
イリュージョンズ II for UPIC solo(電子音楽) |
Illusions II for UPIC solo |
|
1994.10. |
|
|
「幻影 〜夢は枯れ野を」三味線奏者とUPICのために |
Illusions in desolated fields for a Sangen-player and UPIC |
|
1994.09.01 |
|
CD: Mode, NY |
『時空のタブー』 |
"Taboo" on a space-time |
|
1994.09. |
|
|
1994.07.06 |
|
|
|||
『いい加減な対角線』17絃と薩摩琵琶、そしてピアノとコンピュータの間に描く |
"Fuzzy Diagonals" ... drawn between 17-gen Koto, Satsuma-Biwa, Piano and Computer |
|
1994.05.15 |
|
|
|
1994.05.01 |
|
|
||
『達磨さんが・・・・? -II- 』フルーティストとギタリスト、そして打楽器奏者の為に |
"Is Mr. Dharma .... - II -" for Flutist,Guiterist and Percussionist |
Ist Herr Dahruma ....II |
1994.04. |
|
|
|
1994.03. |
|
|
||
|
1993.08. |
|
|
||
『原点から』 |
"From Origin Point" for a 17-gen Koto-Player and Computer Music System |
|
1992.11. |
|
CD: ICMC1994 |
"Territory III" ピアノ奏者とコンピュータによる |
Territory III |
|
1992.10. |
|
|
ピアノ・ソロ曲「音価と強度と視覚の微細変化を伴う空間に」一 ものでぃV一 |
In a space,changing minimally the value,the intensity and the vision |
|
1992.08 |
|
Score:JFC |
Void main |
"Void Main"... in quest of the interactive world between a Shakuhachi-Player and a computer music system |
|
1992.06 |
|
Shakuhachi: K.Mitsuhasi 三橋貴風 |
歌曲集『対角線』 |
Diagonal Line for SOP, 13-gen Koto and Shakuhachi |
|
1992 |
|
|
『臨界点』4人の打楽器奏者の為に |
Critical Point for 4 percussionists |
|
1992 |
|
|
"Grand and Sky" ビデオ・パフォーマンスのための音楽(電子音楽) |
GRAND AND SKY |
|
1991.11 |
|
|
『だるまさんが・・・・』3本の尺八のために |
"Daruma-sa ga" |
"Daruma-sa ga" |
1991.09 |
|
|
シアター・ピース「YUKI-YUKI-TE」 |
Theater pieceYUKI-YUKI-TE for Noh,Butoh and 17-gen Koto and Computer |
|
1990.09. |
|
|
|
1990.09 |
|
Perc:S.Ueno 上野信一 |
||
「ものでぃ」~UPICの為に(電子音楽) |
Monodie IV for UPIC |
|
1990.08 |
|
Original Sound |
DON-DON ~17絃箏とコンピュータの為に |
DON DON for 17-gen Koto and Computer |
|
1990. |
|
|
アリスの夢 ~劇団DAMの為の音楽(電子音楽) |
Dream of Alice for Theatre-group DAM |
|
1990 |
|
|
『再生』 声とピアノのための |
"Rebirth" for Voice and Piano |
Wieder belebung für Stimmen und Klavier |
1990 |
|
|
『風の音・時の音』ピアノとコンピュータによる |
Sound of Wind,Sound of Time for Piano and Computer |
|
1990 |
|
|
CATV「アーティスティック・ビジョン」の為の音楽(電子音楽) |
Titling & Ending from 'Artistic Vision' for CATV |
|
1989.05.01 |
|
|
小石のごとく ~オルガン・ソロの為に |
Like a small stone for a Pipe Organ solo |
Wie ein kleiner Stein für Orgel |
1989.09.30 |
|
Org:Yasuda 保田紀子 |
『こころなき』『あけぬとて』 |
"Kokoronaki""Akenutote" |
"Kokoronaki""Akenutote" Aus den zwei alten japanischen Kurzen Gedichiten |
1989 |
|
|
1989 |
|
|
|||
SAISHIKI X+Y....Prolog und Metamorphose(Prom) |
|
SAISHIKI X+Y |
1988.09. |
|
|
オブジェ化したピアノによる「領域 II」 |
TERRITORY II by an objectified piano |
Territorium II mit einem objektivierten Klavier |
1988.05. |
|
|
クベレ<泉> ~17絃箏の為に |
|
Quelle für 17-gen solo |
1988.02. |
|
|
ROUND II...a form among continuity and discontinuity for Recorder, Harp and Cello |
1988.01 |
|
|
||
ヴォイス 〜尺八とシンセ、コンピュータのために |
Voice for Shakuhachi and Synthesizer, Computer |
|
1988. |
|
|
『石橋 II 』 ---異なる世界の間で--- 十七絃箏の為に |
SHAKKYOH II |
SHAKKYOH II An einer alten Steinbr ke zwischen den gegenerstehenden Welten |
1988 |
|
|
万華鏡 ~ビデオ作品(飯村作)「スペースの泉」の為の音楽 |
Mangekyo (Kaleidoscope) |
|
1987.08 |
|
|
「ゆらぎ」(コンピュ−タの為に) |
YURAGI for a computer and MIDI-System |
|
1987.07 |
|
|
宴(うたげ)II |
Feast II..for 6 cassett-players |
Fest II aus der Musik für 6 Kassette-players |
1987.07. |
|
|
宴(うたげ)I ...演劇「サンクチャリー」の為の音楽より |
Feast I...from a music for a Theater of DA.M |
Fest I aus der Musik für einam Schauspiel von DA.M |
1986.11. |
|
|
6声のリチェルカーレ(arrange)(「音楽の捧げもの」から) |
|
Musikalisches Opfer(arrange) |
1986.10. |
|
|
捧げ物 II ... 2台ピアノの為に |
The Offering II for 2 Pianos |
Das Opfer II für 2 Klaviere |
1986.10. |
|
|
アルゴリスミック・フィールド |
An Algorithmic-field |
Ein Algorithmisches Feld |
1986.08. |
|
|
石橋 ー異なる世界の間にー |
Shakkyo(Stone Bridge)...between the confronting world |
Shakkyo (Stein Brücke) zwischen den gegenüberstehenden Welten |
1986.07. |
|
|
古池にて |
At an old pond for piano |
An einem alten Teich für Klavier |
1986.05. |
|
|
コンプ 16-18 |
Comp 16-18 for 2 Personal Computers with PSG Sound-Board |
Comp 16-18 als eine Musik-Installation |
1986 |
|
|
『一片の風景』 |
A Piece of landscape |
"Ein Blatt Landschaft" |
1986 |
|
|
アスファルト・バビロン |
Asphalt-Babylon |
Asphalt-Babylon |
1985.11. |
|
|
ふるいけや ...「ポエム・マシーン」の為に |
Fu-ru-i-ke-ya for a Poem-Machine |
Fu-ru-i-ke-ya f r eine Poem-Maschine |
1985.06. |
|
|
変調された自然音とオブジェ化したピアノによる「領域」 |
TERRITORY by modurated natural sounds and an objectified piano |
Territorium mit modulierten Naturkl ngen und einem objektivierten Klavier |
1985.05. |
|
|
浮上する未来都市の為に |
for a surfacing future-city |
F r eine sufschwebende Zukunftstadt |
1985.05. |
|
|
6人チェロの為の「捧げ物」 |
The Offering for 6 Cellos |
Das Opfer für 6 Celli |
1984.07. |
DVfM |
|
セグメンテ |
Segment for Viola solo |
Segmente für Blatsche Solo |
1983.12. |
|
|
舞踊音楽「波」 |
NAMI(wave) for new dance |
NAMI(Wellen) für neue Tanz |
1983.11. |
|
|
「再生」...声とピアノの為に |
Rebirth for a voice and piano (poem: Norio Takeoka) |
Wiederbelebungen für eine Stimme und Klavier |
1983.10. |
|
|
モノデイ III ~2つのヴァイオリンとピアノの為に |
Monody III for two Violins and Piano |
Monodie III für zwei Violinen und Klavier |
1983.05. |
|
|
「春」...バリトンとピアノの為に(詩:五味太郎) |
Spring for Bariton and Piano |
Fr hling für Bariton und Klavier |
1983.03. |
|
|
1983.02. |
|
|
|||
ものでぃII...ファゴット・ソロの為に |
Monody for bassoon solo |
Monodie für Fagott solo |
1982.12. |
DVfM |
|
ものでぃ...フルートとファゴットの為に |
Monody for flute and bassoon |
Monodie für Fl te und Fagott |
1982.10. |
|
|
波の音楽IV...オーボエ・ソロの為に |
Wave-music VI for oboe solo |
Wellenmusik VI für Oboe solo |
1982.02. |
|
|
「波の音楽 III」...トランペット、ホルン、トロンボーンとピアノの為に |
Wave-music III for Tr,Horn,Tb and Piano |
Wellenmusik III |
1981.12 |
|
|
4チャンネル・テープとトランペット奏者のための「レクイエム」 |
Requiem for Tape and Trumpeter |
Requiem für Tonband und Trompeter |
1981.09. |
|
|
モワレ II...ピアノ・ソロのために |
Moire II for piano solo |
Moire II für Klavier solo |
1981.06. |
|
|
コンビネーション(組合せ) |
Combinations computer music for quadrophony |
Kombinationen Computer Musik für Quadrophonie |
1981.02. |
|
|
「モノゴニー II」...独奏チェロの為に |
Monogony II for violincello solo |
Monogonie II für Violoncello solo |
1981.02. |
|
|
モワレ...2本のフルートとピアノのために |
Moire for 2 flutes and piano |
Moire f r 2 Flöten und Klavier |
1980.11. |
|
|
波の音楽 I ...2つのオーケストラの為に |
Wave-music I for two orchestra groups |
Wellenmusik I für Zwei Orchestergruppen |
1980.07. |
|
|
ツィトプラズマ |
Cytoplasma for 8ch.Tape |
Zytoplasma für 8-Spur Tonband |
1980.06. |
|
LP: Edition Robert Zank,Berlin |
「波の音楽 II」 |
Wave-music II for 4ch.Tape |
Wellenmusik II für 4-Spur Tonband |
1980.06. |
|
|
ヴァイオリン・ソロの為の「モノゴニー」 |
Monogony for violin solo |
Monogonie für Violine solo |
1980.02. |
音楽の友社 (音楽芸術) |
|
プラズマ ~フルート、トロンボーンと13弦楽奏者の為に |
Plasma for flute,trombone and 13 strings |
Plasma für Flote,Posaune 13 Streicher |
1979.06. |
|
|
春のはじめ |
The beginning of Spring for Tape |
"Aus Wellenmusik II" Frühingsanfang für 4-spur Tonband |
1979.05. |
|
Original Sound |
ソネット I.II.III. ~コントラバス・ソロのために |
Sonnet I.II.III. for double-bass solo |
Sonnet I.II.III. für Kontrabass solo |
1979.04. |
DVfM |
|
ネオプラズマ |
Neoplasm for flute,oboe,clarinet,bassoon and 2 Horns |
Neoplasma für Flöte, Oboe, Klarinette, Fagotte und 2 Hörner |
1979.02. |
|
|
オリオン...チェロとピアノのために |
Orion for violoncello and piano |
Orion für Violoncello und Klavier |
1978.12. |
|
|
アルト・フルート ソロのための「カシオペイア」 |
Cassiopeia for solo alto flute? |
Kassiopeia für Altflöte solo |
1978.11. |
DVfM (Breitkopf) |
CD: Hat Hut Record, Swiss Fl)Eberhard Blum |
線...2つのヴァイオリンとチェロの為に |
Line for 2 violins and violoncello |
Linie für 2 Violinen und Violoncello |
1978.10. |
|
|
「結 II」...ヴァイオリンとクラリネットの為に |
YUI(connexions)II.for violin and Clarinet |
YUI(Verbindungen)II.für Violine und Klarinette |
1978.05. |
|
|
「結」...ヴァイオリンとソプラノの為に |
YUI(connexions)I...for violin and soprano |
YUI(Verbindungen)I...für Violine und Soprano |
1978.05. |
|
|
アポスタジー(背信) |
Apostasy electronic music for 4ch.Tape |
Apostasie elektronische Musik für Quadrophonie |
1978.04. |
|
Original Sound |
タイム・ヴァージョン |
Time Version for string Orchestra |
Time Version für Streichorchester |
1978.04. |
|
|
振子...金管五重奏のために |
Pendulum for blass winds quintet |
Pendel für Blechbläser Quintett |
1978.03. |
|
|
クロモゾム(染色体) |
Chromosom for string quartet |
Chromosom für Streichquartett |
1978.01. |
|
|
エヴォリューションI.II.III.(進化) ~3本のフルートのために |
Evolution for 3 flutes |
Evolution für 3 Flöten I.II.III. |
1977.12. |
DVfM |
|
ホレズムの羽根 ...弦楽四重奏と弦楽合奏のために |
Feather in Hollesum for string quartet and string orch. |
Feder in Hollesum für Streichquartett und Streichorchester |
1977.10. |
|
|
ヴァーテイカル・プレリュード(声と電子音の為に) |
Vertical Prelude |
Vertical Prelude |
1976 |
|
|